/ Allmänt /

Jäkla blogg.se app!

Har nu i 2 dygns tid försökt uppdaterat bloggen via telefonen med hjälp av blogg.se, men då det ej fungerar får man väl göra de på det gamla "goda" sättet via dator. Dock orkar jag inte sitta och lägga över alla bilder från telefonen till datorn, så det kommer ett inlägg med bilder senare.

Det jag ville förmedla via de inlägg som inte ville var att jag och barnen har varit på en höstig promenad. Vi skulle prova fiskelyckan, (mest fördriva tiden lite) men det gick sådär. Dock var det ett underbart höstväder (- blåsten) och solen sken på oss under hela promenaden.
Bilder på detta kommer att infinna sig senare.

Igår var jag och Olle med Silje på dagis och gjorde F-insats. Det var mysigt och Olle trivdes bra på Åtegården, dock lite för bra, så han kunde inte riktigt komma till ro och sova, så vid 16.00, när dagen på dagis, (förskola jag vet det där så ingen uppläxning tack) var över var han helt färdig och en gnällbebis, och på kvällen var mamman helt slut som artist och ville helst DÖ i soffan, men soffan har aldrig tränat någon och icke heller format någon stenhård bakdel, så de var bara att masa sig ut i garaget och trampa den där milen det. ;) SEN var mamman om möjligt mer SLUT som artist, och efter duschen så stupade jag mer eller mindre i säng.

Idag har jag varit och hjälpt mamma att grundmåla hyllplan till skafferiet, det blir så bra och nu kan man skönja att det är ett kök som börjar ta form i det byggkaos de levt i under sommaren.

Silje nämnde även i början av veckan att hon ville äta kyckling någon dag i veckan, den dagen kände kocken sig lite våghalsig, så i stället för att köpa en grillad kyckling eller kyckling vingar/klubbor eller fileér på påse köpte hon en HEL kyckling!!!!!!! Så ja, nu kör vi!
Önska mig lycka till och att ingen blir matförgiftad på kuppen!!!
Uppdatering på detta kommer!

Fridens liljor, nu skall jag ta en tango med en kyckling en stund i köket!!!