/ Allmänt /

Är tokdålig på att uppdatera....

framförallt på helgerna! Men ska försöka redogöra för helgen i kort.
I fredags hade vi grillning på jobbet. Det var mysigt, dock väldigt dålig uppslutning! Men vi fick god mat och dricka för de som ville ha. Surrade lite i början av kvällen om att åka in på krogen, men jag var totalt osugen på att dricka och hade så sjukt ont i magen att jag mest ville hem och sova. Så efter 5 timmar, och knappt 2 cider senade så insåg jag att det inte var någon idée, blev inte mer krogsugen eller fick mindre ont i magen, så jag for hem.  När jag kom hem vid 11, så bestämde jag och pär oss för att kolla på Avatar, men jag tog en alvedon och när smärtan släppte så blocksomnade jag i soffan.

Lördag:
I lördags väckte jag Pär, klockan 8.45, klockan 9.00 skulle han vara på jaktmöte på köttsjön, så jag skulle kunna lova att det brann i knutarna för honom innan han tog sig iväg! Jag och silje hade dock en himla skön start på dagen, duchade, lullade på inne, åt frukost framför barntv, gick ut i trädgårnden och grävde upp några blommor som mamma skulle få. Sen kom Pär hem och hans mamma, farmor Bettan och farbror David och hälsade på. Sen for vi på gnaget och lämnade blommorna och fikade nybakade bullar och lekte.
Sen for vi ner på byn, skurade och skjutsade hem grillen till evelina och pm, tack för lånet för Fujitsus vägnar, sen for vi hem och grillade. När jag och pär ätit på altanen och silje inne framför Barbie och Nötknäpparn, favoritfilmen, så kom Melina och Nelly för att kolla på schlagern med oss. Pär skjutsades ner på byn för öl-träff på lappa. Jag och Melina och brudarna hade i allfall riktigt trevligt.

Söndag & Morsdag:

Vaknade av att Silje röjde i vardagsrummet, försökte vänta lite då det var morsdag/ sovmorgon, tänkte jag, men efter en stunds väntan klev jag upp och påbörjade städningen efter min vildbasare. Jag och silje komponerade ihop ett gratts på morsdagen, sms och ett mms till mamma/ mormor annkatrin. Sen gick vi och duschade och gjorde oss i ordning för dagen. EFter en stund vaknade Pär och jag fick en jättefin morsdagspresent som Silje hade valt. Tack tack mina älsklingar. 
Sen åt vi frukost tillsammans och for på gnaget för att Gratta min mamma.  Grattis Grattis fina lilla mamma.
Efter ett tag kom kusin Nils och lillebror Johan hem efter letande efter ett gäng förrymda kossor. Så jag och pär lämnade silje för sovning på gnaget och svirade om för att ansluta oss till koletandet.
Vi for runt en sväng och gick ett par sträckor genom skogen och inte en enda ko såg vi.
Pär som skulle på fotboll åkte hem och for iväg på det, och vi andra fortsatte sökandet. Tillslut for jag, Mikael, Ingrid, Nils och Johan till kolonivägen för att leta spår där, samt plocka upp pappa som gått över skogen. Men där hittade jag och Ingrid kospår och koskit, och det slutade med att vi gick skoterleden över berget, och kom fram på Gramyrvägen. Ganska bra tur om jag får säga det själv. dock inte en ko på hela vägen :P
Efter ko-kurragömman, for jag hem och dushade, sen for jag på gnaget och fortsattde morsdagsfirande, först hos momma på hålltålln, och sen hemma på gnaget. Kvällen avslutades med Grillning och kladdkaka men Familjen Sahlin/ Hägglund/ Carlsson. Mysigt värre!  Jo just jag, fotbollen gick bra för pär och hans kumpaner, tydligen slutade matchen 1-9, till stuguns fördel trots numerärt underläge.  

Det va min helg i stort!

Eller inte riktigt, min helg bjöd även på tråkiga nyheter :'(
Tänker på dig!